frame of reference showcased by the sound of black
the sound of black,
the sound of black is ‘t verhaal van de 7 richtinggevende waarden van studio de culinaire werkplaats geïllustreerd door geluid & onze handtekening ‘zwarte ingrediënten’.
binnen studio de culinaire werkplaats zijn we niet zomaar met eten bezig. wij houden ons bezig met eten & eten als activiteit -in de meest brede zin van het woord- in combinatie met de toekomst. hierbij maken we ook vaak cross-overs naar andere disciplines of domeinen, zoals mode, architectuur of abstracte onderwerpen als emoties of tijd.
wij hebben ons gedachtegoed naar 7 woorden vertaald, en deze 7 woorden geven richting aan ons denken & doen. je vindt deze woorden niet alleen terug onze projecten, producten en diensten, maar deze woorden geven ook richting de inrichting, onze omgang met klanten, gasten en medewerkers, oftewel aan al onze communicatie in de meest brede zin van het woord. deze woorden geven tegelijkertijd ook aan hoe wij verwachten dat onze samenwerkingspartners, leveranciers, medewerkers, gasten, pers, controlerende instanties, etc. met ons omgaan.
deze woorden hebben we bepaald om ons gedachtegoed en ambities -zonder al te veel regels & gedoe- in al ons denken en doen te integreren. in 2008 hadden wij de volgende 7 woorden: onconventioneel, positief, persoonlijk, betrokken, actief, open, en ritme. dit laatste woord ‘ritme’ hebben we in 2013 vervangen door ‘humor’, want ons handelingskader is dynamisch.
de korte video ‘the sound of black’ over de culinaire werkplaats hebben we overigens gemaakt op basis van de eerste selectie van 7 woorden. de keuze voor zwart is bepaald door onze handtekening: sinds 2008 staan we bekend als de mensen van ‘t zwarte eten, omdat we in de eerste 6 maanden van ons bestaan uitsluitend zwarte gerechtjes hebben bedacht & gemaakt. daarna zijn we overigens veel kleurrijker geworden, maar dit terzijde.