april 2015: urban jungle for diesel
in april 2015 heeft de perslancering van de herst-winter collectie 2015 van diesel plaats gevonden. studio de culinaire werkplaats is uitgenodigd om van deze nieuwe collectie ‘n eetbare, conceptuele interpretatie te creëren voor de genodigde pers.
de brief.
- de hoofdthema’s f/w 2015 main collectie: military + rock.
- keywords:
- urban jungle, draagbaar cool, innovatie, materiaal onderzoek, gemengde texturen, vakmanschap, high-end, vintage
- herinterpretatie van de kenmerkende thema’s (military & rock) vanuit een luchtige persoonlijke benadering
- accenten in levendige kleuren
- mix match in textuur, kleur, patroon en stijl
het resultaat.
- presentatie
- een impressie van een urban jungle is het uitgangspunt voor de installatie.
- deze urban jungle hebben we opgebouwd uit grijze stenen/tegels in combinatie met mos en cressen.
- inspiratie voor de bites (14 verschillende soorten)
- “klassiekers” met ‘n luchtige twist. aansluitend op de herinterpretatie van de hoofdthema’s.
- luchtige kijk op military, vintage, etc. op camouflage geïnspireerde bites, etc.
- innovatie, materiaalonderzoek. combinaties van verschillende texturen door inzet van eigentijdse innovatieve bereidingstechnieken.
- mix & match mogelijkheid. het combineren/ontdekken van ogenschijnlijke tegenstellingen binnen de collectie en thema’s op een persoonlijke manier
- levendige kleuraccenten – faux fur. ‘n aantal exemplaren met ‘n afwijkende, onverwachte, opvallende kleur.
- de collectie bevat ogenschijnlijke tegenstellingen. dit komt tot uiting in “tegengestelde” smaken en combinaties.
dit is inmiddels de 2e samenwerking tussen diesel X studio de culinaire werkplaats. vorig jaar hebben wij een eetbaar landschap van 10 meter lengte voor diesel mogen ontwerpen en maken.