april 2015: press launch H&M conscious collection 2015

food installation for press launch h & m conscious collection 2015

 

in april heeft H&M de conscious collection 2015 (limited edition) gelanceerd tijdens een seminar over duurzaamheid & fashion industrie. studio de culinaire werkplaats was uitgenodigd om de conscious collectie naar een conceptuele eetinstallatie te vertalen waarmee de genodigden ontvangen worden.

de brief.

  • keywords collectie. edgy mix van afrikaanse en japanse invloeden, gelaagdheid, parels, kralen, draadjes, grafisch, chic/stylish/exclusief, textuur, ingetogen, duurzaam, recycle, ambachtelijk.
  • kleuren sferen van de collectiezwart – wit, beige – levendig rood en grijs – groen.

de installatie.

  • presentatie. de drie kleursferen worden afzonderlijk gepresenteerd. de bites liggen op lege oesterschelpen. deze oesterschelpen verwijzen naar recycle, gelaagdheid, en de kleuren representeren een belangrijk gedeelte van de collectie.
  • vorm.
    • de bites zijn ge├»nspireerd op de japanse theeceremonie gerechtjes (wagashi). in japan staat ambacht in hoog aanzien, heeft men veel aandacht voor eten. japan wordt ook gekenmerkt door minimalisme en gaan traditie en innovatie hand in hand.
    • de hoofdvormen: rond en blokvorm.
  • smaak. de smaken van de bites zijn afrikaans, zodat in de vorm & smaak japan en afrika elkaar ontmoeten.
  • groeipapier. per soort bite wordt op een kaartje de ingredi├źnten aangegeven. voor deze kaartjes is groeipapier met slamix zaadjes gebruikt. de kaartjes worden na gebruik geplant.

 

 

Comments are closed.

Thank you for visiting us!

Unfortunately De Culinaire Werkplaats is closed permanently.

Sometime next year we will be publishing a book about this unique place.

 eric meursing